Hvordan velge kattemat for en katt med allergier?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    jimmelon
    Participant

Hei, folkens! Jeg har en utfordring med katten min, Simba. Han har visst allergier, for han klør seg hele tiden og har fått røde flekker på huden. Jeg tror det kan være noe i maten hans som utløser det, men jeg vet ikke hva. Har noen her erfaring med katter som har allergier? Jeg trenger tips om hva slags mat jeg kan prøve som er hypoallergen eller lett for ham å tåle.

kosia
      Participant

Hei! Min katt, Luna, hadde lignende problemer for noen år siden. Etter å ha snakket med veterinær, fant vi ut at hun var allergisk mot kylling og korn. Vi byttet til et merke med begrenset antall ingredienser, basert på lammekjøtt og potet, og det hjalp utrolig mye. Hun sluttet å klø seg, og huden hennes ble fin igjen. Kanskje du kan prøve noe lignende for Simba? Her er en link til et sted med mange gode alternativer: https://mikopet.no/katt/kattemat.html . Håper det hjelper!

bilnik
        Participant

Jeg tror det er viktig å være tålmodig når man håndterer katter med allergier. Min katt, Felix, har også hatt problemer med kløe og hudirritasjoner. Jeg fant ut at han trenger mat uten kjemiske tilsatser og med enkle, naturlige ingredienser. Jeg prøvde flere forskjellige typer før jeg fant det som funket, og det tok litt tid, men nå har han det mye bedre. Så mitt tips er å ikke gi opp, men heller prøve deg frem til du finner det som passer Simba best.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
        • You must be logged in to reply to this topic.
        Back to top button