Sten som klarar allt

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    vice crufoli
    Participant

Jag letar efter ett stenmaterial som fungerar både för utomhussteg och kanske en liten stödmur. Det måste tåla väder, gångtrafik och fortfarande se bra ut med tiden. Har någon erfarenhet av något som är tåligt men ändå snyggt?

womoc ratouzo
      Participant

Du är definitivt på rätt spår när du letar efter något hållbart och snyggt – särskilt för utomhus trappor eller stödmurar som utsätts för mycket slitage. Jag hade ett liknande projekt förra sommaren och valde till slut Bohusgranit, och jag kan ärligt säga att det uppfyllde alla mina krav. Det är otroligt tåligt – flisar inte, bleknar inte och tål både fukt och frost utan problem. Jag använde det till trädgårdssteg och en låg mur, och det ser lika bra ut nu som när vi installerade det. Strukturen är naturlig men ren, och färgvariationerna ger karaktär utan att vara för livliga. Det passar också mycket bra ihop med växter och grus, vilket var viktigt för mig eftersom det ligger mitt i vår trädgård. Om du letar efter något som håller länge och verkligen förskönar utrymmet är det definitivt värt att titta på.

weswin nefred
        Participant

Stort tack för tipset! Det låter precis som det jag har varit ute efter – något som är hållbart men ändå snyggt. Jag har letat efter en bra lösning ett tag nu, så jag ska definitivt kolla in sidan du nämnde.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
        • You must be logged in to reply to this topic.
        Back to top button