FSC-certifierade träfönster – någon som testat Kronfönsters variant?

• This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 3 weeks ago by Mark.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Azer
    Participant

Hej!
      Jag har börjat titta på FSC-certifierade träfönster till vårt hus och såg att Kronfönster har några varianter.
      Är det någon här som har testat deras träfönster? Hur är kvalitén och hållbarheten? Tacksam för all input!

mart
      Participant

Hej!Jag har haft Kronfönsters https://www.kronfonster.se/ FSC-certifierade träfönster i vårt hus i snart fyra år och är riktigt nöjd hittills. Kvalitén känns gedigen med fint hantverk och bra finish. Fönstren har klarat både kalla vintrar och varma somrar utan att svälla eller spricka, vilket jag uppskattar. Isoleringen är också mycket bra — vi märkte direkt skillnad på både ljud och värme. Ett plus är att träet känns rejält behandlat och lätt att underhålla. Jag kan definitivt rekommendera dem om du vill ha hållbara träfönster.

Mark
        Participant

Jag har monterat Kronfönsters FSC-fönster hos två kunder förra året.
          Upplevde att karmarna var raka och välbyggda, inget strul vid monteringen. Det som är värt att veta är att de kommer med aluminiumbeklädnad som tillval – om man vill slippa underhåll på utsidan.
          Annars håller jag med VillaLena, träet håller bra klass. Jag tycker FSC är värt att betala lite extra för, känns schysst mot miljön.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
        • You must be logged in to reply to this topic.
        Back to top button